۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۷۹۶۶۶
در بیانیه های شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری مطرح شد؛

تروریست ها و حامیان ‌آنان منتظر پاسخ کوبنده و قاطع جمهوری اسلامی باشند| ملت ایران راه افتخارآمیز خود را با عزم راسخ ادامه خواهد داد

شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری در بیانیه هایی جنایت تروریستی اهواز را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دستگاه های امنیتی و نظامی با عوامل تروریستی و حامیان آنان شدند.
اهواز حادثه تروریستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری در بیانیه هایی جنایت تروریستی اهواز را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دستگاه های امنیتی و نظامی با عوامل تروریستی و حامیان آنان شدند.

این بیانیه ها با اشاره به مقاومت بی نظیر مردم شریف ایران در برابر جنایات استکبار جهانی، این گونه اقدامات وحشیانه را در عزم و اراده ملت ایران برای ادامه راه و مقابله با جبهه استکبار  بی تأثیر دانسته است.

مهم ترین بخش های این بیانیه ها به شرح زیر است:

دستگاه‌های مسؤول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند| ملت ایران راه افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و بر دشمنی ها فائق خواهد آمد

رهبر معظم انقلاب با تسلیت جنایت تروریستی اهواز از دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی خواستار شدند تا با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان را به سرپنجه‌ مقتدر قضایی کشور بسپارند.

ایشان با بیان این که دلهای پرکینه‌ی دشمنان نمی تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند، این نوع جنایات را ادامه‌ی توطئه‌ دولتهای دست‌نشانده آمریکا در منطقه دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این ملت ایران به کوری چشم دشمنان به راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود ادامه خواهد داد، گفتند: ملت ایران مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

ملت ایران محکم تر از قبل از آرمان های انقلاب دفاع خواهد کرد | دست هر متجاوزی را قطع می کنیم

همچنین حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی جنایت تروریستی در اهواز را محکوم و تأکید کرد: ملت ایران محکم تر از قبل از آرمان های امام راحل و شهدا دفاع کرده و دست هر متجاوزی را با عنایت خداوند متعال قطع خواهد کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خون پاک و مطهر شهیدان حادثه تروریستی اهواز شجره طیبه انقلاب اسلامی را که در طول چهل سال با خون همین شهیدان آبیاری شد محکم تر و مقاوم تر خواهد کرد، تصرح کرد: این حادثه بشارت ضعف و زبونی این افراد تروریست و اربابان آنها در راس آمریکا و صهیونیست و بعضی از حکام دست نشانده منطقه‌ای آنها بود.

جنایات مستکبران تأثیری بر اراده مقاوم ملت ایران در همراهی انقلاب ندارد

آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان هم در بیانیه ای شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و از دستگاه های امنیتی خواستار برخورد سریع و مقتدرانه با عاملان این جنایت شد.

وی با اشاره به این که این جنایت هولناک اتّحاد شوم میان گروههای تروریستی مزدور، دولت های مرتجع منطقه و استکبار جهانی به محوریت آمریکا را اثبات کرد، عنوان داشت: این جنایت تروریستی حقانیّت و مظلومیّت ملت شریف ایران را در سالگرد حماسه غرور آفرین دفاع مقدس را به رخ جهانیان کشید.

آیت الله جنتی همچنین خطاب به بدخواهان و مستکبرانِ آمر و مزدورانِ ضعیفِ عاملِ این جنایت تصریح کرد: تجربه تاریخی، گواه عزّت طلبی و انسجام روز افزون ملت ایران در مقابل با طراحان اصلی حوادثی از این دست بوده و دوران عزتمند دفاع مقدس ره آورد همین انسجام و عزّت طلبی برخاسته از مکتب عاشورا است.

مسؤولان به عاملان جنایت اهواز پاسخ کوبنده بدهند | مردم از همراهی انقلاب شانه خالی نمی کنند

آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی بیانیه ای با بیان این که مردم ایران استوار و ثابت قدم خواهند ماند، از مسؤولان خواست که جنایت اهواز را در مجامع جهانی پیگیری کرده و پاسخ لازم و کوبنده به عاملان این جنایت بدهند.

وی ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه از مسئولان اجرایی و وزارت امور خارجه خواستار محکوم کردن  این اقدام وحشیانه  در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهان شد و تأکید کرد: مسؤولان امور خارجه در این جهت از هیچ اقدامی فروگذار نکنند و سایر مسؤولان در عرصه های مرتبط نیز پاسخ لازم و کوبنده به این جنایت فجیع را در دستور کار قرار دهند.

با عوامل تروریستی برخورد قاطع شود | ضرورت رسیدگی به مجروحان حادثه

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران  به وزارت اطلاعات دستور داد که همه امکانات دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت آموز با مرتبطان این جنایت بسیج شوند.

وی ضمن  آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده های معظم این شهیدان،  دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی  بکار گرفته شود.

دستگاه قضا با جریانات تروریستی برخورد قاطع و سریع خواهد داشت

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز درپیامی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت وبرای مجروحان حادثه آرزوی سلامتی کرد.

وی با بیان این که تروریستهای کوردل باید بدانند ملت ایران سالهاست قربانی اقدامات تروریستی متکی به کشورهای سلطه است، گفت: ملت ومسؤولان ما هیچگاه در قبال این تحرکات مذبوحانه از هدف مقدس خود کوتاه نیامده وهمه توان خود را درمقابله باجریانات وابسته ومزدور ادامه خواهد داد.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با تأکید بر این که نیروهای امنیتی و انتظامی باید در اسرع وقت همه تلاش خود رادر شناسایی سرشاخه های این مزدوران بکار بببرند، این اطمینان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی داد که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته توسط قضات انقلابی وارزشی برخورد قاطع،سریع وتوام با اقتدار تام با این جریانات را خواهد داشت.

کمیسیون امنیت ملی مجلس حادثه اهواز را پیگیری جدی کند

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی یکشنبه اول مهرماه سال ۹۷ گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مسئله را پیگیری کنند و ریشه تبهکاران را بخشکانند.

وی با تأکید بر این که کمیسیون امنیت ملی باید موضوع را پیگیری جدی کند، ابراز کرد: با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا، مسئله استقلال ایران در ۴۰ سال پس از انقلاب علیرغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تأمل‌برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات، خود را به خواب زد. ملت‌ها وقتی اُبهت نیروهای مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنان را مشاهده می‌کنند، دچار تردید جدی در مسلک «وابستگی سیاسی» می‌شوند.

عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچگاه تسلیم جنایت های دشمن نخواهد شد

همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز طی بیانیه ای با تسلیت حادثه تروریستی اهواز، از مسؤولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی خواست ضمن شناسایی عوامل پیدا و پنهان این حادثه‌ خونین با آنان بر خورد جدی کنند.

در این بیانیه آمده است: این حادثه تلخ و خونین که در مثلث آمریکایی، سعودی، صهیونیستی استکبار طراحی و توسط مزدوران آنها در مراسم مزیّن به نام هفته دفاع مقدس به انجام رسید، نشانه‌ی عمق ناتوانی، کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این بیانیه می افزاید: سردمداران نابخرد استکبار و ایادی منطقه ای آنها باید بدانند؛ انقلاب اسلامی ایران و رشادت های ملت شهیدپرور این مرز و بوم در طول تاریخ انقلاب این واقعیت را به ثبت رسانده است که عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر و بد طینت نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.

اقتدار ایران با عملیات تروریستی خدشه‌دار نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه ای ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت به خانواده های معظم شهدای حادثه تروریستی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه اقدامات تروریستی روز گذشته در اهواز را محکوم کردند.

در این بیانیه ذکر شده است: بی‌تردید اقتدار و امنیت کشور با اقدامات کور تروریستی خدشه‌دار نخواهد شد. آنچنان که انسجام و وحدت اقوام ایرانی با محوریت ایران یکپارچه با این حادثه تقویت دوچندان خواهد شد؛ هوشیاری نیروی‌های امنیتی و نظامی صد چندان خواهد گردید. این اقدام مظلوم کش دلیل دیگری بر خباثت و اهداف ضد انسانی و ضد وطنی فریب خوردگان و دشمنان این ملک و بوم است. مسئولیت حادثه ۳۱ شهریور اهواز متوجه دولت آمریکا و برخی از دولت‌های تروریست پرور منطقه است.

 

پاسخ جنایت تروریستی اهواز مشت آهنین و ضربه کوبنده به استکبار خواهد بود

همچنین آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در خبرگان در گفت وگو با خبرگزاری رسا، جنایت تروریستی و تکفیری را جنایت علیه بشریت دانست و ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در اهواز، این جنایات را مربوط به مزدوران شکست خورده عنوان کرد.

وی با بیان این که همه پشتیبانان، حامیان و طراحان این جنایت، قطعا با اشراف عالی اطلاعاتی و امنیتی دستگیر خواهند شد و به سزای جنایات خود خواهند رسید، تأکید کرد: پاسخ این جنایت تروریستی کور و بی نتیجه مشت آهنین و ضربه کوبنده به استکبار و مزدوران آل سعود و حضور میلیونی در صفوف یکپارچه در تشییع شهدا و تقویت برادری، وحدت و یکپارچگی است.

پشیمانی سختی در انتظار تروریست‌ها و حامیان آنها است

محسن رضایی با انتشار پیامی با محکومیت جنایت تروریستی اهواز تصریح کرد: پشیمانی سختی در انتظار تروریست‌ها و حامیان آنهاست.

وی از وزارت‌خارجه خواستار شد تا دراسرع وقت از کشورهایی که تروریست‌ها در آنند، تحویل آنها را بخواهد و به آن کشورها اطلاع دهد که عواقب هرنوع تأخیر به عهده خودشان است.

رضایی همچنین در پیامی توئیتری در پاسخ به حمایت آشکار مشاور ولیعهد ابوظبی از تروریست‌ها نوشت: مشاور بی‌خرد و خود فروخته ولیعهد ابوظبی با نقض آشکار قوانین بین‌الملل بر دخالت بیگانگان در حادثه تروریستی اهواز صحه گذاشت. پشیمانی سختی در انتظار اوست.

جنایات دشمن عزم مردم برای مقابله با استکبار را تقویت می کند

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی اهواز تصریح کرد: این گونه جنایات، مردم کشور را مقاوم تر می کند و سبب می شود تا با عزمی جدی تر در برابر استکبار جهانی ایستادگی و استقامت کنند.

وی جنایت تروریست ها در اهواز و حمله به رژه نیروهای مسلح را محکوم و بر ضرورت مقابله جدی با تروریست ها تأکید کرد.

حجت الاسلام سالک حملات تروریستی را دلیل ضعف استکبارگرایان دانست و این گونه حملات را نشانگر ضعف آمریکایی ها، اسرائیلی ها، عربستانی ها و اماراتی ها معرفی کرد.

مسؤول حمله تروریستی به اهواز، حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها هستند

جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیام توئیتری حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسؤول اقدام تروریستی امروز در شهر اهواز دانست.

در این پیام آمده است: «تروریست‌های استخدام‌شده، آموزش‌دیده، مسلح شده و حمایت مالی شده از سوی یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. در میان تلفات، کودکان و روزنامه‌نگاران به چشم می‌خورند. ایران، حامیان منطقه‌ای ترور و اربابان آمریکایی آنها را مسئول چنین حملاتی می‌داند. ایران به سرعت و قاطعانه برای دفاع از جان ایرانیان، پاسخ خواهد داد.»

عناصر وابسته به جريان محارب حمله تروريستی اهواز هرچه سريع تر شناسايی شوند

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان كل كشور نیز با صدور پيامی ضمن محكوميت حمله تروريستی در مراسم رژه در اهواز و تسليت به خانواده شهدای اين حادثه، دستور شناسایی هرچه سريعتر عناصر وابسته به اين جريان تروريستی را صادر كرد.

وی با تسليت به خانواده های معظم شهدای اين حادثه و آرزوی سلامت كامل برای مجروحين و مصدومان تأکید کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و نيروهای اطلاعاتی و امنيتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نيروی انتظامی به عنوان ضابطين قوه قضاييه مجدانه و در اسرع وقت با انجام اقدامات اطلاعاتی و امنيتی كليه عناصری كه به هر نحو به اين جريان محارب وابسته و همكاری داشته و دارند را شناسایی و همراه مدارک و دلايل معرفی و تحويل نمايند.

نیروهای مسلح تروریست‌ها و جنایتکاران را در هر نقطه از جهان تحت تعقیب قرار می‌دهند

همچنین سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی عنوان کرد: به ملت بزرگ ایران اسلامی اطمینان می‌دهم که فرزندان آن‌ها در نیروهای مسلح، مصمم‌تر از گذشته تروریست‌ها و دنباله‌های آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده و تا ریشه‌کنی این پدیده نفرت‌انگیز از پای نخواهد نشست.

وی  با یادآوری مواضع کینه‌توزانه برخی مقامات کشورهای منطقه که آشکارا از انتقال ناامنی به درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران سخن گفته‌اند، هشدار داده است که ضمن تصحیح رفتارهای خصمانه خود با جمهوری اسلامی ایران، از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند، در غیر این صورت نیروهای مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها با ملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد./841/

ارسال نظرات